L’Associació d’Apartaments Turístics de Barcelona tanca la temporada turística amb un gust agredolç. La bonança de les dades contrasta, segons la patronal, amb el context d’incertesa tant a nivell local com internacional. En xifres, la temporada d'estiu s'ha tancat amb una ocupació mitjana als HUTs de Barcelona del 89,9%. Després d’un 2018 molt complex, la bona marxa del sector aquest 2019 ha permès recuperar nivells de 2017.
Tot i l’optimisme que desprenen les dades, des d’APARTUR es fa una
crida a la prudència. Un dels factors que més preocupa és la
proposta d’augment de la taxa turística -seria la segona pujada en dos anys-,
que restaria competitivitat al sector. Els problemes de seguretat a
Barcelona i l’impacte que puguin tenir l'adéu de Ryanair a Girona o el Brexit també poden tenir un
impacte negatiu en el sector.
L'Associació d'Apartaments Turístics de Barcelona (APARTUR) impulsa per setè any consecutiu, la campanya Check In Solidari de la mà del Casal dels Infants. L'objectiu és recaptar fons per al projecte social Vincles, que suport educatiu i oportunitats a mares amb nadons de 0 a 3 anys que es troben en situacions de vulnerabilitat.
La campanya Check In Solidari s'emmarca, un any més, en el conjunt de col·laboracions que impulsa APARTUR a favor d'un model de turisme responsable i sostenible i que vol reinvertir els beneficis del turisme en els que més ho necessiten. En les sis edicions anteriors, la col·laboració d'APARTUR amb el Casal dels Infants ha recaptat 86.500 euros, el que ha fet possible l'atenció de quasi 2.700 mares i nadons.
En els últims dies s'ha parlat, i molt, de la taxa turística. La que ja fa dos anys ens va equiparar injustament als hotels de luxe i que ara l'Ajuntament vol que torni a pujar. Podem acceptar que certs grups d'opinió vulguin demonitzar-nos sense motiu, però no podem acceptar que sigui la pròpia administració qui s'entesti a castigar així a un dels motors econòmics de la ciutat. Reincidir en el sense sentit només farà més gran el problema de les habitacions il·legals. Arribarem fins al final per frenar aquesta nova ocurrència. El sector no s'ho mereix. Barcelona no s'ho mereix.
L'entitat entén i respecta la indignació dels ciutadans i reivindica el legítim dret a manifestació, però reclama que aquest s'exerceixi des de la no-violència i l’esperit cívic. La patronal condemna frontalment el vandalisme que s’està apoderant de les darreres protestes i demana que la convivència i el saber fer tornin a caracteritzar les manifestacions que històricament ha viscut Barcelona.